Frågor & svar

De vanligaste frågorna


Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna som ställs av våra panelmedlemmar. Du kan även kontakta oss på info@blocketpanelen.se
om du har andra frågor.

Medlemskap

Bli medlem i Blocketpanelen

Hur blir jag medlem i Blocketpanelen?
Du kan registrera dig genom att klicka här. Ditt användarnamn måste vara unikt och du kan endast registrera dig med en e-postadress en gång. Det är inte tillåtet att vara registrerad med flera olika e-postadresser i panelen.

Borttappade inloggningsuppgifter

Hur får jag mitt användarnamn/lösenord?
Du kan få dina inloggningsuppgifter skickade till dig genom att gå in under ”Blocketpanelen-login” på hemsidan och fylla i din e-postadress under ”Erhåll ditt användarnamn och lösenord”.

Ändring av mina uppgifter

Hur kan jag ändra mina personliga uppgifter?
Du kan ändra dina uppgifter genom att logga in på din personliga hemsida som du når via ”Blocketpanelen-login” på hemsidan. Dessa uppgifter används för att bestämma vilka undersökningar som skall skickas ut till dig samt till vilket konto utbetalningar av ersättning skall ske. Om du vill byta din e-postadress i Blocketpanelen, vänligen skicka ett mejl till oss på info@blocketpanelen.se

Lämna panelen

Hur avslutar jag mitt medlemskap i Blocketpanelen?
Du är fri att när som helst säga upp ditt medlemskap i Blocketpanelen. Du gör detta genom att logga in på ditt panelkonto via ”Blocketpanelen-login” på hemsidan och där klicka på knappen ”Avregistrera”. Du kan även skicka ett skicka ett mejl till oss på info@blocketpanelen.se så hjälper vi dig med avregistreringen. Om du avregistrerar dig medan du har pengar kvar på ditt konto går dessa pengar förlorade.

Ersättning

Mitt personliga saldo

Vad är mitt saldo? Hur ser jag hur mycket pengar jag tjänat ihop?
Genom att logga in på ditt panelkonto via ”Blocketpanelen-login” på hemsidan kan du kontrollera ditt saldo och din utbetalningshistorik.

Ersättning för undersökning

Hur mycket pengar får jag för en undersökning?
Ersättningen varierar beroende på enkätens längd. Du måste genomföra en undersökning helt för att mottaga din ersättning.

Betala ut ersättning

Hur betalar jag ut ersättningen jag tjänat ihop?
Logga in på ditt panelkonto som du når via ”Blocketpanelen-login” på hemsidan. Tryck på länken ”Mitt saldo” och följ anvisningarna som visas på din skärm.

Problem med utbetalningar

Mina pengar har inte kommit fram - varför?
Från den stund du väljer att betala ut pengar från ditt konto kan det dröja en tid innan betalningen verkligen genomförs. Det kan bero på att flera andra utbetalningar väntar på att verkställas. Du ser dock hela tiden status på din utbetalning på din personliga sida.

Alternativ för utbetalningar

Hur kan jag använda min intjänade ersättning?
Som ersättningsalternativ väljer du bland PayPal, Superpresentkortet, Trisslott eller välgörenhet. Mer info om varje alternativ hittar här.

Undersökningar

Antal undersökningar du får

Hur många undersökningar skickar ni till mig?
Antalet undersökningar du får varierar beroende på vem du är och hur många undersökningar som finns aktuella.

Svara på undersökningar

Hur svarar jag på undersökningar?
Du får undersökningar skickade till dig via e-post med en länk som du klickar på för att komma till undersökningen. Enkäten öppnas i ett separat fönster och du kan påbörja när du själv har tid. Du har maximalt 3 h på dig att avsluta undersökningen från det att du klickat på länken.

Avslutade/stängda undersökningar

När jag klickar på länken står det att undersökningen är stängd/avslutad. Vad betyder det?
Av erfarenhet vet vi att inte alla har tid eller möjlighet att svara på de undersökningar vi skickar ut. Kanske är exempelvis vissa på semester och kan inte svara på vår enkät. Därför skickas enkäten ut till en större mängd personer och avslutas när önskat antal svar inkommit. Därefter kan inga fler panelister svara på undersökningen. Om du har otur har vi redan hunnit få in det antalet svar vi söker.

Mer om screenout

Varför får jag ibland inte svara på mer än ett par frågor? Vad är screenout?
Vissa undersökningar är riktade till en viss målgrupp och inleds med ett antal frågor (screenout-frågor) för att urskilja om du passar in på målgruppen. Om du inte tillhör den målgrupp som efterfrågas avslutas enkäten efter att du svarat på dessa få frågor. Du behöver med andra ord aldrig besvara en hel enkät om du inte tillhör målgruppen.

Sekretess för svar och personliga uppgifter

Hur hanteras mina svar och personuppgifter? Alla svar behandlas under stor sekretess och inga svar kan kopplas till dig. Du är fullständigt anonym i undersökningen och resultaten av enkäten används endast i sammanställd form. Dina personliga uppgifter behandlas i likhet med personuppgiftslagen (PUL)... och lämnas enbart ut till Blocket och Nepa som administrerar Blocketpanelen.